Co válka znamenala pro samotné účastníky, ale také pro ty, které zasahovala nepřímo? Výstava „Tváře války“ vysvětluje, jak obyvatelé různých částí světa svou účast ve válečných aktivitách legitimizovali náboženskou ideologií a jak si prostřednictvím boje a krveprolévání ujasňovali svůj vztah k bohům i k ostatním lidem, jak vůdci a panovníci budovali svou pozici skrze archetyp válečníka. Rovněž upozorňuje na ekonomickou rovinu válečných tažení. Velký prostor výstava věnuje samotnému boji a jeho „nástrojům“: zbraním a brnění. Ukazuje, jak se zbraně přizpůsobovaly konkrétnímu přírodnímu prostředí, stejně jako technice a taktice boje. Představuje také zbraně, které jsou doslova uměleckými díly, a také výtvarná ztvárnění války. Krutost a utrpení z uměleckých předmětů mizí, převažuje oslava velkoleposti, síly a bojového umu. Závěrečná část výstavy pak připomíná setrvalou touhu lidských společností po míru, po vyvázání se z koloběhu násilí, útoku a odvety.
Výstava obsahuje řadu unikátních předmětů. K zhlédnutí je kolekce cínových vojáčků zapůjčená z fondů Vojenského historického muzea, která dokládá, jak střetnutí evropské civilizace a „primitivních“ válečnických praktik fascinovalo naše předky – a jejich děti – na začátku 20. století. A zároveň připomíná, že příprava na válku zůstává důležitou součástí dětských her i v moderní společnosti.
Jedním z nejkrásnějších a nejnápadnějších z vystavených předmětů je maska mongolského boha války, jež v sobě spojuje půvab uměleckého zpracování i odlesk krutosti bojových střetnutí, připomíná význam války v náboženských obřadech a její dopad v každodenním životě.
Šestidílný japonský paraván ze 17. století ukazuje výjevy z povstání Hógen, které se odehrálo v roce 1156 v Kjótu jako pokus změnit pořadí nástupnictví na císařském trůnu. Paraván ukazuje osvobození císařského paláce z rukou povstalců, průlom špatně střežené brány a panický útěk povstaleckých velitelů.
Čelenky, tomahavky a dýmky míru (kalumety) severoamerických Dakotů pocházejí ze sbírek Vojty Náprstka, tedy z nejstarších fondů muzea.